Blog - Accedio.ro
Business Case
O justificare pentru o propunere de proiect sau o acțiune propusă pe baza avantajului comercial preconizat.
→ Înțelegerea Propunerii
1. Problema
2. Analiza situației
3. Soluții posibile
4. Analiza cost-beneficiu
Citește mai departe...
Tipuri de Evaluări.
În Managementul Proiectelor, jargonul e din ce în ce mai stufos, chiar confuz. Asta pentru că nu se respectă un anumit ghid. Dar asta e o altă discuție. Dacă adăugăm și traducerile făcute de instituțiile care finanțează proiecte de miliarde de euro, confuziile cresc amețitor.
Cu același cuvânt "evaluare" sunt denumite o serie de acțiuni diferite:
- Evaluarea ex ante
- Evaluarea de proiecte
- Evaluarea și monitorizarea proiectelor
- Evaluarea finală a unui proiect
- Evaluarea ex post sau de impact
Instrument de Management de Proiect, folosit încă din anii 1910, actual și acum la mai bine de 100 de ani de când domnul Henry Gantt l-a inventat.
Diagrama a fost utilizată ca tehnică de Management de Proiect în primul război mondial de către armata U.S.
Diagrama Gantt (Gantt Chart), mai este cunoscută și sub denumirea de Bar Chart.
În esență, este un calendar al activităților ce urmează să fie implementate într-un proiect, iar aceste activități se colorează cu o bară continuă, activitate cu activitate.
Marele avantaj al acestei diagrame este că oferă o imagine de ansamblu a suprapunerii activităților (aglomerării din proiect).
Citește mai departe...
Pașii ABC în SEO
de la crearea unui site până la optimizarea SEO
„Site-ul scump, glossy, nu atrage vânzări, ci poziția lui în căutări”
Te gândești să deschizi o afacere, un start-up. Ești la început, încă mai lucrezi la un patron, dar ai strâns câteva salarii, și vrei să încerci, să îți urmezi visul. Crezi că poți face lucrurile mai ...
Unii dintre noi reușesc să își termine treaba la finalul fiecărei zile. Alții sunt nevoiți să stea peste program, și chiar au făcut din asta un obicei.
Există numeroase tehnici prin care putem să ne organizăm mai bine timpul, să putem estima mai bine duratele activităților și să ne păstrăm concentrarea pe durata unei sarcini.
Managementul Timpului are ca subiect central zicerea unui mare general, și președinte al Statelor Unite între anii 1953-1961. Dwight D. Eisenhower a spus că “ceea ce este urgent este rareori important, și ceea ce este important este rareori urgent”.
Astfel a apărut Metoda Eisenhower, sau Eisenhower Matrix, care grupează toate activitățile în funcție de urgență și importanță. Este un instrument de prioritizare.
Negocierea Pas-cu-Pas
Despre cum să negociezi eficient și cu mult profesionalism cu potențialii furnizori, contractori și angajați.
Negociere = Compromis
• Obiectivele negocierii într-un proiect:
– Stabilirea unor prețuri realiste
– Plata la termen – Resurse adecvate
– Termene prelungite
– Acordul asupra termenilor de succes ai proiectului
Citește mai departe...Umilirea fermierului care a încercat să ia „bani de la UE” pentru un solar de căpșuni sau de ce are România rușinosul procentaj de 2% absorție a fondurilor europene.
Nu mai uimește pe nimeni cifra asta. Se poate vedea ușor că știrea n-a făcut audiență. Dar totuși, cum e posibil ca vecina noastră Bulgaria, să aibă o absorbție de 5 ori mai mare?
Sunt de 5 ori mai deștepți, de 5 ori mai muncitori?
Citește mai departe...1. Diagrama Cauză – Efect (Ishikawa)
2. Lista de verificare – Check sheet
3. Diagrama de control – Control chart
4. Histograma
5. Diagrama Pareto
6. Diagrama de corelație – Scatter Diagram
7. Flow chart – Diagrama de flux
Citește mai departe...PMBOK® Guide Sixth Edition a fost lansat în luna Septembrie 2017
Care sunt modificările față de ediția anterioară PMBOK® Guide 5?
Aceasta este pagina oficială de actualizare PMI pentru PMBOK 6:
https://www.pmi.org/update-center/
Când se va schimba examenul PMP®?
Examenul PMP® se bazează în mare parte pe conținutul găsit în Ghidul PMBOK®. Modificarea conversiei de la versiunea 5 la 6 este programată după cum urmează:
Citește mai departe...Să facem lucruile pe rând! Nu va fi ușor.
Trăim într-o lume hiper conectată care încurajează multi taskingul.
În descrierea multor joburi se cere capacitatea de a face mai multe lucuri de odată.
Ne-am obișnuit așa, iar dacă mai adăugăm și hoții de timp, cum ar fi diferitele știri, aplicații mobile sau chiar rețelele sociale, constatăm că ne-am cam dezobișnuit să facem un singur lucru odată. Ne pierdem interesul rapid, și întrerupem activitatea, sărind la alta, ca mai apoi să revenim.
În realitatea nu facem multi tasking, ci task switching.