PMBOK® Guide Sixth Edition a fost lansat în luna Septembrie 2017
Care sunt modificările față de ediția anterioară PMBOK® Guide 5?

Aceasta este pagina oficială de actualizare PMI pentru PMBOK 6:

 https://www.pmi.org/update-center/publication-exam-updates/pmbok-guide


Când se va schimba examenul PMP®?

Examenul PMP® se bazează în mare parte pe conținutul găsit în Ghidul PMBOK®. Modificarea conversiei de la versiunea 5 la 6 este programată după cum urmează:

Examenul PMP se schimbă începând cu 26 martie 2018. Dacă vă programați examenul la 26 martie sau mai târziu, veți primi o versiune actualizată a examenului care face referire la Ghidul PMBOK® - ediția a șasea.

Orice persoană care ia examenul înainte de 26 martie 2018 va primi versiunea curentă a examenului care face referire la Ghidul PMBOK® - ediția a cincea.

Care sunt schimbările majore care se vor întâmpla?
PMBOK 6 romana 49 procese1) Vor exista 49 de procese de la 47.

2) Se vor adăuga trei procese noi și se va șterge un proces.

Procese noi:

"Gestionați cunoștințele proiectului"
"Resurse de control"
"Implementarea răspunsurilor la risc"
Procesul șters:

Procesul de achiziții a fost eliminat. Funcționalitatea sa a fost consolidată în procesul "Închiderea Proiectului sau a etapei"


3) Două zone de cunoștințe vor fi redenumite:

Din Proiectul Managementul Resurselor Umane la "Managementul Resurselor de Proiect"
De la gestionarea timpului de proiect la "Proiectarea gestionării programelor"

4) Unele procese vor fi redenumite:

De la Perform Quality Assurance la "Manage Quality"
De la Plan Human Resource Management la "Plan Resource Management"
De la Acquire Project Team la "Acquire Resources"
De la Control Communications la "Monitor Communications"
De la Control Risks la "Monitor Risks"
De la Plan Stakeholder Management la "Plan Stakeholder Engagement"
De la Control Stakeholder Engagement la "Monitor Stakeholder Engagement"

5) Capitole Realiniate

Vor fi realiniate capitolele în Front End (capitolele 1 până la 3). Informațiile din capitolele 1 până la 3 vor fi combinate în două capitole și un nou capitol 3 va fi dedicat pentru "Rolul managerului de proiect" unde multe aspecte ale rolului managerului de proiect vor fi specificate în Triunghiul Talentului PMI.

6) Se va realiza o Ajustare a Procesului, ceea ce înseamnă analizarea proiectului pentru a determina cât de mult accent se pune pe fiecare proces (în funcție de domeniul și dimensiunea proiectului).

7) În cadrul noului ghid PMBOK® vor fi diferite notații care diferențiază procesele care sunt "în desfășurare" (executate continuu) versus "Procesele care nu sunt în desfășurare". Acest concept va fi subliniat pentru prima dată în noul PMBOK® Guide Sixth Edition .

8) Conceptul Project Scope vs. Product Scope va fi de asemenea subliniat pentru prima dată în noul Ghid PMBOK® 6th Edition.

9) Setul de instrumente Earned Value, va include în prezent "Earned Schedule Management".

10) Se va distinge între "Comunicare" (cum ar fi comunicarea între două persoane) și "Comunicări" (cum ar fi e-mailurile publicate).

11) Noua strategie, "Escalate Responses", oferă pentru un PM ca escaladarea să fie în sarcina unei terțe părți, astfel încât riscul să nu mai fie responsabilitatea sa. Odată escaladat, PM-ul va avea acum opțiunea de a:

A) eliminarea riscului din registrul de risc al proiectului dacă se dorește sau

B) Păstrarea riscului în registrul de risc, dar clasificată ca "Escaladată / Atribuită la".

12) Noul registru de Lessons Learned este acum parte din setul de ITTO. Managerii de proiect vor fi acum încurajați să actualizeze registrul frecvent (nu numai la sfârșitul proiectului). Actualizările se pot face oricând pe tot parcursul proiectului, în special la sfârșitul fazelor proiectului (similar cu "Retrospective" din Agile).

13) Ghidul PMBOK® însuși preia mai mult un ton voluntar în loc de obligatoriu în anumite zone. De exemplu, pentru Requirements Collection, s-ar putea spune acum ceva în sensul că "Iată o listă cu posibilitățile de alegere a instrumentelor. Alegeți oricare dintre cele mai potrivite pentru proiectul dvs.  ".

14) Gruparea ITTO

Se vor simplifica intrările și ieșirile din tabelul ITTO. Instrumentele și tehnicile vor fi grupate în cadrul rubricilor comune.

15) Informații noi privind apendicele

Rezumat al conceptelor cheie
Rezumatul considerentelor ajustabile
Rezumat al instrumentelor și tehnicilor
Abordări adaptive și iterative


Care versiune a ghidului ar trebui să folosesc pentru a studia?
Asta e ușor:

Ți-ai programat examenul înainte de 25 martie 2018? Utilizați Ghidul PMBOK® pentru ediția a 5-a.
Ți-ai programat examenul după 26 martie 2018? Utilizați Ghidul PMBOK® Ghidul 6 ediție.

Aici vei găsi mereu materiale noi, modele de formulare, studii de caz, proiecte care au obţinut finanţări, sau chiar formule, în funcţie de tematica fiecărui curs.

În anul 2002, un grup de 12 consultanți și traineri au pus bazele Accedio. De atunci, am rămas fideli principiilor noastre, calitatea cursurilor și îmbunătățirea continuă programelor a fost și va rămâne principala noastră preocupare.

Înscrieri

Best training of the year, Manager de Proiect PMBOK (Project Management Body of Knowledge), 35 contact hours pentru certificarea internațională PMP (Project Management Professional) de la PMI.org (Project Management Institute U.S.A.), 13-19 Decembrie 2017. Închidem grupa la 10 participanţi.
Detalii: Curs Management de Proiect, PMP prep

Ultimele două locuri la Curs Managementul și Gestiunea Stocurilor 26-27 Ianuarie 2018. Locul de desfăşurare: str. Mendeleev 7-15, Piaţa Amzei.

La Accedio, venim cu exemple concrete, întâlnite în proiecte, în România sau la colegii din Europa. Cursurile se desfășoară natural și încurajăm dialogul constructiv și inovarea în studiile de caz.

Fedback de la cursurile anterioare.

Newsletter

Vei fii la curent cu bunele practici de management şi cu ultimele oferte la cursuri. Ce este Balanced Scorecard, Diagrama Ishikawa, Managementul Timpului, Drumul Critic, Cum planifici cu ajutorul SWOT, SMART, Gantt, Tehnici de Inovare, Managementul Schimbării, Agile Management, etc.

Susținem cauzele sociale. În 2017 am susținut cursuri pentru elevii de gimnaziu din 3 școli cu prilejul evenimentului "Săptămâna Altfel". Citeşte în continuare

Ne vedem pe Facebook și Google +

Întâlnește trainerii şi consultanţii Accedio. Vezi impresiile celor care au fost la cursuri. Concursuri constând în locuri la curs. Umrărește promoțiile noastre, dar și locuri gratuite la evenimente, pe rețelele sociale.

Imagini și testimoniale de la cursuri pe Google + și pe Facebook.

Positive SSL

accedio training logo
Accedio oferă servicii de consultanță în management și training. Încă din 2002 Accedio livrează cursuri open dar este și un partener în managementul schimbării pentru companii de renume cum ar fi: Adobe, Intersnack, Fresh Air, Kirchhoff Automotive, Embarcadero Software, Active Step, emag, Vodafone, BCR, Ifantis, Stabilus, Tymbark, Consis Proiect, Saint-Gobain, Sema Parc. Despre...

Abonare Newsletter

Îţi vom trimite articole cu bune practici din mediul de business organizațional, dar şi informații legate de cursurile Accedio.

Contact Accedio

Email: office[at]accedio.ro
Telefon: 0758.888.542 / Fax: 031.810.54.67

harta mendeleev