Pentru a va oferi servicii mai bune, utilizam cookies. Continuand sa utilizati site-ul nostru, acceptati si sunteti de acord cu Termenii, conditiile si Politica de confidentialitate.

 

Selecţia unui CV, marturii HR

Aşa arată un studiu al unei companii1 de consultanţă în recrutare din Marea Britanie.

Desigur, în România cifrele probabil că stau încă altfel, însă tendinţele sunt foarte asemnătoare cu cele din Europa de Vest.

De evitat sunt şi expresiile de tip „lol” sau „pls”, atât în cadrul interviului cât şi în relaţia cu viitorii colegi. O comunicare îngrijită ne reflectă felul de a fi.

Este recomandat ca, în compunerea e-mail-urilor către persoanele pe care nu le cunoşteam, să folosim diacriticele. Este o formă de a arăta respectul printr-o comunicare uşoară.

De exemplu, atunci când s-a ajuns, prin schimburi repetate de e-mail-uri, ca două persoane să se apeleze pe numele mic, prima propoziţie ar putea fi „Buna Cristina (sic)”. Seamănă a compliment şi nu e cazul într-o comunicare strict profesională.

Am citit un anunț într-un magazin un exemplu amuzant: desigur, pretutindeni se pot citi multe exemple hazlii, dar „Avem fete de pat (sic)” este savuros.

Dar să mergem mai departe, presupunând că cei care folosesc limbajul de mai sus, oricum nu au răbdare să citească atâta.

1_Compania de recrutare Behiring.

 

Cum ne găsim fericirea?

Deşi întrebarea pare ruptă din context şi este prea spontană, totuşi are mare legătură cu urmarea trecerii de etapa interviurilor, adică cea în care ne definim cariera.

Căci altfel cum am putea fi fericiţi dacă am face zi de zi, timp de cel puţin 8 ore, ceva ce nu ne place.

În Germania am auzit un dicton care încă mă mai pune pe gânduri, deşi au trecut multi ani de atunci: „Omul se defineşte prin munca sa”. În cazul maestrului Radu Beligan şi a multora ca el, vorba de mai sus se respectă ad literam.

În viața unui om, cariera este cu suişuri şi coborâşuri şi nu începe aşa cum ne-am dori poate cu toţii, după terminarea şcolii. În parte, din cauză că nu ştiam ce ne dorim, iar pe de altă parte pentru că nu am reuşit să deschidem anumite uşi. Nu este niciodată prea târziu să ne reorientăm în carieră. Ba dinpotrivă, fiecare experienţă, oricât de îndepărtată şi aparent irelevantă, are rolul ei în următoarea carieră.

Iată câteva sfaturi dacă nu ţi-ai găsit încă cariera:

1. Fă-ţi o analiză SWOT

Nu-ţi ia mai mult de 30 de minute să reflectezi la punctele tale forte, la slăbiciunile şi la oportunităţile şi ameninţările care pot să apară din mediul extern. Americanii îşi fac astfel de analize de 1-2 ori pe an.

Este bine să conştientizezi dacă ai sau nu aptitudini, cum ar fi: 
- exprimarea (orală sau în scris)
într-o limbă străină
- uşurinţa în redactarea unui 
document
- vorbitul în public
- operarea pe calculator
- lucrul cu oamenii (inclusiv conducerea lor)
- organizarea de evenimente
- medierea conflictelor

2.Obţine competenţe profesionale

Fie că te documentezi online sau că urmezi un curs, ţine doar de tine dacă vrei să obţii noi competenţe utile în viitoarea ta carieră. Încă mai poţi vâna cursuri gratuite, finanţate din bani europeni, şi chiar dacă de cele mai multe ori calitatea lor lasă de dorit, acestea îţi pot oferi orientarea de care ai nevoie.

3.Fă-ţi teste de carieră

Sunt o multitudine de teste, pe care le poţi găsi pe internet. Mare atenţie, să nu cazi în capcana lor. Sunt foarte multe, există o întreagă industrie care se hrăneşte cu banii departamentelor de HR din multinaţonale. Recomandarea mea este testul Belbin1, care este orientat către rolurile fiecărui membru al unei echipe.
Ar mai fi testul de personalitate BFQ (Big Five Questionnaire, poat fi testaţi atât copii, adolescenţi cât şi adulţi) sau CPI 260.

5.Socializează, informează-te

Nu ocoli: conferinţele, grupurile profesionale din reţelele de socializare online, programele de voluntariat, festivalurile culturale, cross-urile.

6.Brainstorming

Împreună cu prietenii, colegii sau familia, alocă timp doar pentru a identifica o posibilă oportunitate. Tehnica pe scurt este de a lăsa frîu liber tuturor să vină cu idei, indiferent cât de ciudate ar putea fi ele la prima vedere. Important este ca toată lumea să fie cât mai constructivă. Găseşte o metodă de ierarhizare a ideilor, apoi când o vei alege pe cea mei susceptibilă de succes, analizeaz-o şi găsește-i toate punctele slabe. Dacă te hotărăşti, atunci e cazul să faci o planificare în care să cântăreşti cât mai bine riscurile şi strategiile.

Ia în considerare şi ideea propriei afaceri, dar cântăreşte foarte bine planul făcut, iar apoi ţine-te de el!

1_Meredith Belbin, inventatorul celebrului test al rolurilor din cadrul unei echipe, apărut în 1981

 

Un articol de Ștefan Bădescu

Știai că poți urma cursul de Microsoft Project 2016 și on-line? Te confrunți cu probleme în proiectul tău? Trainerii noștri te vor ajuta și vor lucra alături de tine prin platforma on-line direct pe proiectul tău. On-line vei putea lucra exact ceea ce te interesează, în sesiuni de lucru 1 la 1 cu trainerul, iar programul îl faci tu!

Înscrieri

Best training of the year, Manager de Proiect PMBOK (Project Management Body of Knowledge), 35 contact hours pentru certificarea internațională PMP (Project Management Professional) de la PMI.org (Project Management Institute U.S.A.), 19, 20, 21, 22 August 2019. Închidem grupa la 10 participanţi.
Detalii: Curs Management de Proiect, PMP prep

Ultimele două locuri la Curs Managementul și Gestiunea Stocurilor 21 - 22 August 2019. Locul de desfăşurare: str. Mendeleev 7-15, Piaţa Amzei.

La Accedio, venim cu exemple concrete, întâlnite în proiecte, în România sau la colegii din Europa. Cursurile se desfășoară natural și încurajăm dialogul constructiv și inovarea în studiile de caz.

Fedback de la cursurile anterioare.

Newsletter

Vei fii la curent cu bunele practici de management şi cu ultimele oferte la cursuri. Ce este Balanced Scorecard, Diagrama Ishikawa, Managementul Timpului, Drumul Critic, Cum planifici cu ajutorul SWOT, SMART, Gantt, Tehnici de Inovare și de Stimulare a Creativității, Managementul Schimbării, Agile Management, etc.

Susținem cauzele sociale. În 2018 am susținut cursuri pentru elevii de gimnaziu din 3 școli cu prilejul evenimentului "Săptămâna Altfel". Citeşte în continuare

Ne vedem pe Facebook

Întâlnește trainerii şi consultanţii Accedio. Vezi impresiile celor care au fost la cursuri. Concursuri constând în locuri la curs. Umrărește promoțiile noastre, dar și locuri gratuite la evenimente, pe rețelele sociale.

Imagini și testimoniale de la cursuri pe Facebook.

Despre Accedio

În cei peste 17 ani decând sc Emcer Consult srl a luat ființă (2002), au urmat cursurile noastre de Management de Proiect (cursuri acreditate ANC), dar și de alte discipline ce au legătură cu proiectele, peste 2500 de participanți. Din 2012, societatea se prezintă sub marca înregistrată Accedio și este foarte cunoscută în mediul de afaceri din România.

Portofoliul nostru de clienți este vast, nu vom îșirui aici toate companiile care ne-au contractat pentru cursul de Management de Proiect, sau pentru alte servicii de consultanță managerială. Portofoliul nostru de clienți este vizibil online aici.

Positive SSL

teambuilding echipa pozitiva

accedio training logo

Cursuri acreditate ANC

Oferim servicii de consultanță în management, training și teambuilding. Încă din 2002 Accedio livrează cursuri open dar este și un partener în managementul schimbării pentru companii de renume cum ar fi: Adobe, Intersnack, Fresh Air, Kirchhoff Automotive, Embarcadero Software, Active Step, EMAG, Vodafone, BCR, Despre...

Termeni si Conditii | Politica Confidentialitate

Abonare Newsletter

Îţi vom trimite articole cu bune practici din mediul de business organizațional, dar şi informații legate de cursurile Accedio.
Sunt de acord cu Conditii de Utilizare