Pentru a va oferi servicii mai bune, utilizam cookies. Continuand sa utilizati site-ul nostru, acceptati si sunteti de acord cu Termenii, conditiile si Politica de confidentialitate.

Ce este calitatea?

1. Diagrama Cauză – Efect (Ishikawa)

2. Lista de verificare – Check sheet

3. Diagrama de control – Control chart

4. Histograma

5. Diagrama Pareto

6. Diagrama de corelație – Scatter Diagram

7. Flow chart – Diagrama de flux

dacia      mercedes

 

 

Răspuns: Capacitatea unui produs, sau a unui serviciu, de a satisface așteptările cumpărătorului.

 

Să nu confundăm calitatea cu luxul.

 

Cele 7 instrumente de bază în măsurarea și menținerea calității

(7 quality basic tools) le veți găsi pe wikipedia

 

1. Diagrama Cauză – Efect (Ishikawa)

2. Lista de verificare – Check sheet

3. Diagrama de control – Control chart

4. Histograma

5. Diagrama Pareto

6. Diagrama de corelație – Scatter Diagram

7. Flow chart – Diagrama de flux

 

Diagrama Cauză – Efect

sau Ishikawa
sau os de pește


Dezvoltată de către Kaoru Ishikawa, în anul 1968, pionier al managementului calității la Kawasaki, apoi la Mazda (folosită în dezvoltarea modelului Miata)


Se aplică atunci când se dorește îmbunătățirea unui proces, a unui produs, sau unui serviciu.

Efectul se cunoaște. Cu ajutorul diagramei, se caută posibilele probleme, apoi se trece la validarea acestora.

Identificarea posibilelor cauze, nu este ușoară, iar capcana este să ne oprim atunci când aflăm prima cauză (stratul de deasupra).

 

Construire: Tips & Tricks

Industrie (6 M)     Servicii (4 P)             Procese

Machines

Methods

Materials

Measurements

Mother Nature

(environment)

Manpower

(people)

   Policies

   Procedures

   People

   Plant/Tehnology

Cunoașterea Clienților

Reclama Produsului

Stimularea Cumpărării

Vânzarea Produsului

Expediția Produsului

Oferirea de Upgrade

 

Aceste ramuri ale diagramei, sunt orientative, și nu sunt obligatorii. Fiecare companie își poate stabili propriile ei ramuri, pe care se pot căuta apoi posibilele probleme.

 

diagrama ishikawa

 

Am identificat aceste posibile probleme, prin simpla întrebare “de ce”?

 


“Pune întrebarea “de ce” de 5 ori, pentru orice chestiune” Taichi Ohno, vice președinte Toyota

“Să nu identifici nici o problemă, este cea mai mare problemă.”

Aceasta este filozofia Kaizen (îmbunătățire continuă).

Exemplu chiar de la o uzină Toyota, unde un robot s-a oprit:

1. De ce s-a oprit robotul? - Circuitul a fost supra încărcat, cauzând arderea siguranței.
2. De ce este circuitul supra încărcat? - Nu a fost suficient lubrificat axul.
3. De ce nu a fost lubrificat suficient? - Pompa de ulei nu a circulat suficient ulei
4. De ce nu circulat pompa suficient? - Pompa s-a blocat cu așchii de metal
5. De ce s-a blocat pompa cu așchii? - Pentru că nu există un filtru de ulei

Rădăcina fiecărei probleme este cheia soluției corecte.

 

Exercițiu


Gândiți-vă care ar putea fi posibilele probleme ale unei mașini care se constată că are un consum prea mare de benzină.

Găsiți cu ajutorul întrebărilor “de ce”, mai multe posibile probleme decât cele din slide-ul anterior.

 

diagrama cauza efect

 

Regulile celor “5 de ce”


Tehnică dezvoltată chiar de fondatorul Toyota, Sakichi Toyoda

1. Este necesar ca managementul să fie implicat în standardul “5 de ce” al companiei. Luați în considerare și prezența unui facilitator, pentru chestiunile mai dificile.
2. Să folosim hârtie (flipchart) sau whiteboard, în loc de calculatoare.
3. Să scriem pe foaie problema și să ne asigurăm că toată lumea o înțelege.
4. Să facem disticție între cauze și simptome.
5. Să avem grijă de logica relației cauză - efect.
6. Să ne asigurăm că inversarea propoziției începând cu “și prin urmare”, ne conduce la cauză.
7. Să încercăm să facem răspunsurile noastre mai precise.
8. Să privim cauza pas cu pas. Nu sărim la concluzii.
9. Să ne bazăm pe fapte și cunoaștere.
10. Să evaluăm procesele, nu oamenii.
11. Nu lăsăm niciodată “eroare umană”, “neatenția lucrătorului”, etc. să rămână cauza rădăcină.
12. Să susținem o atmosferă de încredere și sinceritate.
13. Să ne asigurăm că prin întrebările “de ce” vom ajunge la cauza rădăcină, și să ne asigurăm că acea cauză nu se va mai repeta.

 

 

5 Whys              NOT                 5 Ws

 

Who, What, When, Where, Why


Această tehnică este folosită cu precădere în investigațiile poliției și cele jurnalistice, și mai puțin în management.

 

Concluzii

Este dificil de comparat dacă Mercedes este mai calitativ decât Dacia. Ar trebui să avem un sondaj al așteptărilor (satisfăcut/nesatisfăcut) din partea clienților celor două mărci. Luxul nu înseamnă calitate.

Tehnica celor “5 de ce” este centrată pe găsirea soluțiilor, și nu a vinovaților.

Procedurile greșesc, nu oamenii. Nu cădeți în capcana “eroare umană”.

Mergeți cu întrebările “5 de ce” mai departe, dacă este cazul.

9 din 10 greșeli sunt cauzate de procese, iar dacă acestea sunt greșite, ele vor învinge mereu chiar și oamenii buni.

 

În următorul articol, despre diagrama Pareto.

 

Știai că poți urma cursul de Microsoft Project 2021 on-line? Te confrunți cu probleme în proiectul tău? Trainerii noștri te vor ajuta și vor lucra alături de tine prin platforma on-line direct pe proiectul tău. On-line vei putea lucra exact ceea ce te interesează, în sesiuni de lucru 1 la 1 cu trainerul, iar programul îl faci tu!

Înscrieri

Best training of the year, Manager de Proiect online PMBOK (Project Management Body of Knowledge), 35 contact hours pentru certificarea internațională PMP (Project Management Professional) de la PMI.org (Project Management Institute U.S.A.) 6, 7, 13, 14 Decembrie 2024. Închidem grupa la 10 participanţi.
Detalii: Curs Management de Proiect, PMP prep

Online Curs Managementul și Gestiunea Stocurilor 17 - 18 Decembrie 2024.

La Accedio, venim cu exemple concrete, întâlnite în proiecte, în România sau la colegii din Europa. Cursurile se desfășoară natural și încurajăm dialogul constructiv și inovarea în studiile de caz.

Fedback de la cursurile anterioare.

Newsletter

Vei fii la curent cu bunele practici de management şi cu ultimele oferte la cursuri. Ce este Balanced Scorecard, Diagrama Ishikawa, Managementul Timpului, Drumul Critic, Cum planifici cu ajutorul SWOT, SMART, Gantt, Tehnici de Inovare și de Stimulare a Creativității, Managementul Schimbării, Agile Management, etc.

Susținem cauzele sociale. În 2019 am susținut cursuri pentru elevii de gimnaziu din 3 școli cu prilejul evenimentului "Săptămâna Altfel". Citeşte în continuare

Ne vedem pe Facebook

Întâlnește trainerii şi consultanţii Accedio. Vezi impresiile celor care au fost la cursuri. Concursuri constând în locuri la curs. Umrărește promoțiile noastre, dar și locuri gratuite la evenimente, pe rețelele sociale.

Imagini și testimoniale de la cursuri pe Facebook.

Despre Accedio

În cei peste 20 ani decând sc Emcer Consult srl a luat ființă (2002), au urmat cursurile noastre de Management de Proiect (cursuri acreditate ANC), dar și de alte discipline ce au legătură cu proiectele, peste 2500 de participanți. Din 2012, societatea se prezintă sub marca înregistrată Accedio și este foarte cunoscută în mediul de afaceri din România.

Portofoliul nostru de clienți este vast, nu vom îșirui aici toate companiile care ne-au contractat pentru cursul de Management de Proiect, sau pentru alte servicii de consultanță managerială. Portofoliul nostru de clienți este vizibil online aici.

Positive SSL

teambuilding echipa pozitiva

accedio training logo

Cursuri din 2002

Oferim servicii de consultanță în management, training și teambuilding. Încă din 2002 Accedio livrează cursuri open dar este și un partener în managementul schimbării pentru companii de renume cum ar fi: Adobe, Intersnack, Fresh Air, Kirchhoff Automotive, Embarcadero Software, Active Step, EMAG, Vodafone, BCR, Despre...

Termeni si Conditii | Politica Confidentialitate