Blog - Accedio.ro
Public Speaking cu Emoții
Emoțiile prezentării: lecția lui Churchill
Mulți oameni dau vina pe emoții atunci cand trebuie să facă o prezentare sau să vorbească în public. Dar emoțiile pot avea un efect foarte benefic pentru performanțele unui prezentator și poate face diferența dintre o prezentare mediocră și una de neuitat.
Se spune despre Winston Churchill că era un orator excepțional, dar avea emoții.
Brooke Knapp, pilot de încercare femeie, a spus că există două feluri de oameni ”cei care se tem și cei care se tem dar merg mai departe”.
Mă gândesc mereu la gluma ei când mă încearcă vreo emoție.
Cred că pare curios să te sfătuiască cineva cum să mulțumești atâta timp cât se spune că ”un simplu mulțumesc este suficient”.
Dar, ca în orice altă situație, mulțumirea presupune două părți, una care oferă și cealaltă care primește. În timp ce ”destinatarul” se așteaptă la un anumit fel de mulțumire, problema cea mare, apare la ”expeditor” care, de cele mai multe ori, nu știe cum s-o facă.
În Managementul Resurselor Umane, cheia succesului este motivarea personalului, în mod special așa-zisa motivare non-financiară, respectiv mulțumirile aduse pe diferite căi, cât mai vizibile dacă este posibil.
Citește mai departe...Le datorăm celor cu care lucrăm efortul de a le spune ce gândim cu adevărat, de a nu mai folosi fraze zornăitoare imprumutate din mediul așa-zis de business.
Cel mai recent – ca să nu zicem ultimul – clișeu la modă
Pentru mine a fost atunci când, într-o ședință încărcată de probleme, doi manageri înfierbântați au început să se contrazică vehement iar unul a spus: ”te rog, înțelege că harta nu este teritoriul”. Harta nu este teritoriul - ce legătură are asta cu contextul?Expresia are înțelesul ei precis, cel pe care filosoful Korzybski i-a dat-o când a stabilit relația dintre obiect și reprezentarea lui și a spus că descrierea obiectului nu este obiectul în sine.
Citește mai departe...Şedinţele, mari consumatoare de timp, de multe ori sunt și neplăcute.
Totuşi, ele sunt foarte importante mai ales în cadrul proiectelor, pentru că dau calea de urmat într-un mediu afectat de schimbări.
Ele reprezintă mai mult decât o adunare de oameni care discută pe marginea unui subiect. De multe ori, scopul şedinţelor nici nu este atins, rezultând astfel, o pierdere de timp pentru toată lumea. Scopul acestui articol este de a oferi sfaturi managerului de proiect cu privire la cum trebuie condusă o şedinţă eficace.
Citește mai departe...Există o tendinţă de scurtare a timpului alocat planificării, cu accent pe începerea imediată a activităţilor propiu zise. Asta este o greşeală. Timpul petrecut în mod corespunzător pentru planificarea proiectului va conduce la un cost şi o durată redusă şi la creşterea calităţii acestuia.
Planificarea Proiectelor: 7 Elemente Esenţiale
1. Scopul Proiectului
2. Resursele
3. Structura de Management
4. Jaloanele (milestones)
5. Dependenţele
6. Riscurile
7. Diagrama (chart)
Mai foloseşte cineva calculatorul în scop exclusiv profesional, dedicat firmei?
Cât de dăunătoare pot fi statul pe reţelele sociale, e-mailul personal, chatul, jocurile, filmuleţele, cumpărăturile online în timpul programului?
Afectează aceste momente de relaxare ale angajaţilor productivitatea?
Atunci când ne gândim la evaluarea unui angajat, suntem interesaţi în primul rând de rezultatele acestuia şi mai puţin de modul în care a ajuns la aceste rezultate, de timpul alocat zilnic pentru organizaţie, de numărul de telefoane sau de e-mail-uri date.
Citește mai departe...Arborii decizionali1 sunt o metodă de asistare specifică Managementului de Proiect.
Luarea celei mai bune decizii estefactorul cheie pentru succesul atingerii obiectivelor. Se poate aplica în toate domeniile, chiar şi în medicină.
Alegerea celei mai bune soluţii se simplifică cu ajutorul arborelui decizional. În plus, fiind o tehnică standardizată în managementul de proiect poate fi înţeleasă mai uşor de către persoanele interesate din cadrul proiectului (stakeholders).
Mai mult, folosirea ei la scrierea proiectelor cu finanţare externă se punctează la capitolul managementul riscurilor, iar uneori este chiar obligatorie.
Citește mai departe...Atunci când se construieşte un preţ, nu este suficient să aruncăm o marjă de profit peste costurile variabile ale produsului sau serviciului.
Dacă avem un produs nou, e indicat ca prin diferite promoţii să testăm piaţa. Cât este aceasta dispusă să ofere, în raport cu volumul vândut.
Preţul corect nu este nici mic, nici mare, ci exact acea sumă de bani care acoperind costurile, maximizează profitul.
Ideal este ca vânzătorul să nu rămână cu marfa nevândută, şi prin profit, să fie motivat ca data viitoare să producă calitativ sau cantitativ, mai bine.
Acum doi ani am aflat că un prienten s-a angajat la o companie elvețiană (nou venită în România) de software bancar. Pachetul salarial, foarte atractiv de altfel, nu includea maşină de serviciu sau telefon mobil.
L-am întrebat dacă nu face drumuri la clienţi sau la aeroport și mi-a răspuns că stă chiar mai mult la client decât la birouri, deci lipsa unei mașini de serviciu nu-i o problemă.
L-am întrebat şi cum stă în privinţa comunicării telefonice, iar el m-a răspuns că discută foarte mult într-adevăr, însă o face de cele mai multe ori în scris, la telefon foarte rar, doar atunci când sunt urgenţe.
Citește mai departe...Aşa arată un studiu al unei companii1 de consultanţă în recrutare din Marea Britanie.
Desigur, în România cifrele probabil că stau încă altfel, însă tendinţele sunt foarte asemnătoare cu cele din Europa de Vest.
De evitat sunt şi expresiile de tip „lol” sau „pls”, atât în cadrul interviului cât şi în relaţia cu viitorii colegi. O comunicare îngrijită ne reflectă felul de a fi.
Este recomandat ca, în compunerea e-mail-urilor către persoanele pe care nu le cunoşteam, să folosim diacriticele. Este o formă de a arăta respectul printr-o comunicare uşoară.
Citește mai departe...