Evaluarea personalului
Ce facem noi, echipa Accedio atunci când evaluăm personalul unei organizații?
În urma unei evaluări de personal încercăm să aflăm cât mai corect nevoile, așteptările, frustrările, aspirațiile, valorile angajaților din compania în care intrăm să oferim consultanță.
Identificăm apoi statistic care sunt ideile care au cea mai mare incidență.
Semnalăm eventualele dezacorduri între așteptări și recompense și oferim un raport detaliat către managementul superior.
Ce nu facem?
Nu facem și nu înțelegem prin evaluare de personal recompensarea, bonusarea angajaților.
Acest lucru este în responsabilitatea conducerii, și ține de alte obiective și strategii (vânzări, costuri, managementul calității).
Care sunt avantajele?
- Un evaluator extern va pune întrebări obiective, nu va fi influențat de cultura organizațională sau de problemele personale sau de moment.
- Facilităm obținerea unor răspunsuri cât mai sincere, fiind neimplicați emoțional.
- Tehnicile de intervievare, alături de experiența noastră ne oferă cele mai bune răspunsuri.
- Anticipăm demisiile angajaților, minimizând astfel impactul unui astfel de eveniment.
În medie, un interviu durează între 40 de minute și o oră și un sfert. Din cele 15-20 de întrebări, doar aproximativ 10 sunt relevante, restul având alte roluri (deschidere, apropiere, reconfirmare).
Interpretarea lor statistică durează și 2-3 zile, dacă vorbim de 20-30 de angajați.
Toate acestea reprezintă o muncă, pe care e de preferat să o facă niște profesioniști, anual sau chiar semestrial.
Un angajat nemulțumit poate produce pagube materiale și deservicii de imagine, mult mai pari decât salariul său.
Un angajat satisfăcut va căuta mereu să aducă valoare adăugată companiei pentru care lucrează.
Un angajat fericit este cel mai bun mesager și totodată un agent de vânzări indirect.
Dacă un angajator nu știe că un angajat este nemulțumit, se va trezi într-o bună zi cu demisia acestuia pe birou.
Costul și stresul înlocuirii rapide al acelui angajat este întotdeauna mare. Acest angajat este dispus să dea semnale, dacă nu cumva o face deja, dar de multe ori aceste semnale sunt ignorate, sau nedetectate.
Acesta este rolul nostru, să transmitem aceste semnale filtrate, către managementul superior.
Îți vom povesti mai multe experiențe interesante din piața de business din România la întâlnire.